Як ставитися до критики?

User Rating: 0 / 5

Неактивна зіркаНеактивна зіркаНеактивна зіркаНеактивна зіркаНеактивна зірка
 

У вашого колеги по роботі відмінна думка від вашої, як ставитися до критики?

Критика завжди була, є і буде, як би старанно не робив свою роботу виконавець. Але вона буває конструктивною і деструктивною, що відображає ставлення критика до існуючої проблеми. Наскільки має людина приймати близько до серця протилежну думку колеги, і як зрозуміти, об'єктивна критика чи ні? Спробуємо в цьому питанні розібратися разом.

Конструктивна протилежна думка

Як відомо, конструктивна критика - це двигун особистісного прогресу. По суті критика є чужою думкою, яка не завжди підтверджує правоту або помилковість вашої думки. Особливо важливо знати, коли вона конструктивна або просто висловлює іншу, протилежну думку. Чи варто у такому випадку брати її до уваги, або навпаки, доцільніше не прислухатися до думки колег?

Навіть класики французької літератури, наприклад, Андре Моруа (1885-1967 рр.), не рекомендував прислухатися до чужої думки і порівнював її з блукаючими вогнями, а не з маяком, здатним висвітлити шлях.

Скільки людей бере участь в дискусіях, стільки і буде думок. Наскільки критика може бути конструктивною? Настільки, наскільки у критика є власна думка, підтверджене раціональними пропозиціями.

Приклад

Вам поставлена певна задача, і ви, як сумлінний виконавець, зробили її точно в призначений термін і в повному обсязі. На це пішло багато сил і енергії, і ваше розуміння питання відображено в кінцевому результаті. На вашу думку, краще зробити вже неможливо, так як використані всі можливі ресурси.

Але ось після закінчення певного часу, ваш колега висунув припущення, що у вашій роботі багато недоробок, недоліків та помилок. Що ви підійшли до вирішення питання не з того боку, запропонований вами спосіб не є ефективним і досить витратний, і взагалі, все треба було робити інакше.

Як ви будете реагувати на таке зауваження? Різні психотипи людей по-різному реагують на думку колеги. У одних виявляються сумніви, і вони переглядають свою роботу. Інші не звертають уваги на слова колеги, вважаючи, що зробили все правильно. Треті вступають в дискусію і відстоюють свою думку.

Якщо ви на 100% впевнені в своїй правоті і не знаходите конструктиву в критиці колеги, то порадьте йому залишити таку думку при собі, і не лізти в чужі питання. Але коли привід для критики є, і ви, знову переглянувши свою роботу, на велике розчарування помітили помилки, то подякуйте його і все переробіть. Краще буде, якщо попросити критика підказати пару ідей в правильному напрямку і спільно обговорити вирішення питання.

ПОРАДА! Щоб не втратити свій авторитет, подякуйте колегу за конструктивну критику і попросіть його надати вам допомогу. І робіть це в подальшому - як кажуть в народі «Одна голова добре, а дві краще!».

Як боротися з деструктивним думкою?

Але в житті існує розповсюджена практика «Заперечення заради заперечення», в нашому випадку, це критика заради критики. Деяким колегам приносить задоволення розглядати крізь призму дії і вчинки колег, і при цьому їх жорстко критикувати. Це вже не конструктив, а повний деструктив! Тобто необ'єктивна, позбавлена сенсу суб'єктивна думка дилетанта.

На таку критику можна взагалі не звертати жодної уваги, а щоб надалі відбити охоту у подібних мислителів коментувати чужі дії, слід скористатися тактикою «Критикуєш - пропонуй!». І тоді все стане на свої місця, оцінка вашої роботи буде професійною та об'єктивної!

Якщо ви чуєте критику на свою адресу або протилежні висловлювання про виконану вами роботу, то постарайтеся визначити, наскільки вона об'єктивна і відповідає дійсності. А далі вже робіть власні висновки.

Простые Рецепты для Мамочек

Title User

Title Cart