Проблема з читанням і як її вирішити
Однією з проблем, з якою стикаються діти в школі, є погане, неправильне читання. З цього питання скаржаться багато батьків, оскільки він серйозний і викликає побоювання. Невпевнене читання призводить до того, що поки дитина розбереться із завданням, на його виконання зовсім не залишається часу. І як результат, знижується показник успішності.
Батьки цікавляться, як навчити дитину швидко читати і розуміти інформацію? Адже читання тексту це не тільки розпізнаванням букв, але і переосмислення того, що написано. Тим паче твори художньої літератури, треба ще й відчути - все ті драматичні моменти або опису, треба не тільки озвучити, але і зрозуміти.
Рішення проблеми
Дитяче швидкочитання - реальне вирішення питання, яке дає можливість не тільки ознайомитися з інформацією, але і зрозуміти її зміст. Досвідчені педагоги рекомендують приступати не раніше досягнення дитиною 10-12 років, проте навіть в першому класі деякі прийоми цієї методики актуальні, і добре засвоюються дітьми.
Якщо з раннього віку використовувати ці прийоми, то діти навчатися читати швидко і виразно, і легко переказувати зміст прочитаного матеріалу.
Які прийоми можна використовувати для маленьких дітей?
- Як правило, діти запам'ятовують не як вимовляється, а як називається буква алфавіту. Тому головна помилка батьків при навчанні читання дітей полягає в тому, що вони називають літери «Ме» або «Бе», замість того, щоб читати, як в словах «М», «Б», «Ш».
- Вимовляти склади треба плавно і протяжно, щоб виходила назва букви, а її вимова.
- Ще одна помилка - установка батьків на прочитання тексту за часом. Мотивація - прочитаєш цей текст швидко, відразу підеш гуляти. Це абсолютно не педагогічний підхід, і він не допоможе дитині освоїти швидкочитання. Краще не давати малюкові великі по обсяги тексти і стояти над ним з секундоміром. Оптимальний варіант - читати менше, але частіше.
Існують різні способи навчання, такі, як «стрибок-зупинка» або практика слів-половинок. Перша методика дозволяє навчити дитину орієнтуватися в тексті, розвиваючи зорову пам'ять. Друга - по половинці слова малюк повинен додумати закінчення самостійно. Таким навчанням повинні займатися педагоги, які мають методикою швидкочитання, що дозволить їм передати свій досвід дітям.
Якщо ви бачите, що ваша дитина погано читає, не може составляти склади або затрудняється придумати закінчення, то обов'язково запишіть її на заняття до досвідченого педагога, який навчить його цієї майстерності. Тоді і успішність не буде «кульгати», і завдання будуть виконуватися вчасно.